Zapraszamy do wspólnej przygody z nauką w Szkole Podstwawowej w Smardzewie
Pomoc psychologiczno-
- pedagogiczna
Psycholog szkolny udziela indywidualnych porad i konsultacji, organizuje grupowe zajęcia psychoedukacyjne oraz prowadzi spotkania z rodzicami. Działa również w zespołach udzielających uczniom indywidualnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Stara się być wsparciem dla wszystkich członków społeczności szkolnej:
DLA UCZNIÓW
Pomaga zrozumieć przyczyny trudności w szkole i w domu.
Wspiera uczniów w radzeniu sobie z problemami emocjonalnymi i psychologicznymi.
Pomaga rozwiązywać konflikty
Podpowiada, jak radzić sobie ze stresem, brakiem koncentracji, niską samooceną, niepowodzeniami czy agresją.
DLA RODZICÓW
Pomaga rodzicom zrozumieć problemy uczniów.
Uczy, jak rozmawiać z dziećmi oraz jak stwarzać im dobre warunki do rozwoju.
Wspiera w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych.
Doradza w wyborze odpowiedniej formy pomocy.
DLA NAUCZYCIELI
Pomaga nauczycielom rozwiązywać bieżące problemy wychowawcze.
Dostarcza wiedzy na temat specyficznych trudności i mechanizmów psychologicznych.
Pomaga indywidualizować pracę z uczniami o specjalnych potrzebach i z dziećmi zdolnymi.
Wspiera w planowaniu działań wychowawczych.
Właściwa strategia- klucz do powodzenia w nauce
Praca pedagoga szkolnegomieści się w czterech zakresach:
zakres zadań ogólnowychowawczych, polegający na:
planowaniu, koordynowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów;
podejmowaniu działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
prowadzeniu zajęć wychowawczo-profilaktycznych z uczniami (kształtowanie umiejętności interpersonalnych, profilaktyka uzależnień, prowadzenie edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów);
udzielaniu rodzicom i nauczycielom porad ułatwiających rozwiązywanie przez nich trudności wychowawczych;
2. zakres profilaktyki wychowania, polegający na:
rozpoznawaniu warunków domowych i nauki uczniów sprawiających problemy wychowawcze poprzez rozmowy z uczniami i rodzicami, współpracę z nauczycielami, współpracę z instytucjami opiekuńczo - wychowawczymi : min. GOPS, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna;
udzielanie pomocy wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze;
3. zakres pomocy materialnej, polegający na:
organizowaniu pomocy dorażnej dla uczniów znajdująch się w sytuacjach trudnych, losowych;
działaniu na rzecz zorganizowanej opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej poprzez informowanie ich rodziców o możliwościach i procedurze uzyskiwania zasiłków, stypendiów, bezpłatnego dożywiania w szkole itp.;
współdziałaniu z organizacjami i instytucjami pozaszkolnymi udzielającymi wsparcia materialnego (GOPS, fundacje, instytucje samorządowe);
Badania pozwalają wyłonić dzieci potrzebujące pomocy logopedy.
Zadania logopedy szkolnego
1. Zapobieganie powstawaniu wad wymowy i czuwanie nad prawidłowym
rozwojem mowy.
2. Wykrywanie i usuwanie wad wymowy.
3. Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń.
4. Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy.
5. Doskonalenie mowy już ukształtowanej.
6. Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.
Prawidłowy rozwój mowy dziecka wpływa na kształtowanie się jego osobowości. Dzięki rozumieniu mowy dziecko poznaje otaczający świat, dzięki umiejętności mówienia jest w stanie wyrazić swoje uczucia i spostrzeżenia.
Wymagania państwa- szansą na rozwój każdego uczącego i całej szkoły.
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.